Wednesday, January 23, 2008

Virus / ウィルス

I have Desktop PC and laptop PC in my house.
When I lived alone, I often used laptop PC.
But from when I live with my parents, I always use Desktop PC.
So I use my laptop PC from the beggning of this week.


Anti-virus software hasn't been installed in my laptop PC.
When I bought it, anti-virus software was included.
But secury period finished now .


So I installed "google pack" yesterday.
It includes Norton, anti-spyware and so on.
After I installed them, I scanned my laptop.
Oh my god :(.


Trojan Horse 2files
Spyware 2files
Adware 2files
Tracking Cookies 87files


Na, ja , tracking Cookies may not be serious problem...
I got rid of them rapidly.
Furthermore, there are many updates,
because I haven't used laptop for a year,
I decided to use my laptop.
If I don't use and update, there are many vulnerabilities in it.
And computer viruses aim to there.
I must be careful!


私は家にデスクトップPCとノートPCがあります。
一人暮らしをしていたときはノートをよく使っていたのですが、
実家に戻ってからはデスクトップばかり使ってました。
今週頭からノートを使うようにしました。


私のノート、ウィルス対策ソフトを入れてなかったんですね。
購入当初は入ってましたけど、期限が切れてしまっていて…。
で、昨日Googleパックをインストールしました。
そのパックの中には、ノートンとスパイウェア対策のものが入っていて、
インストール後スキャンしてみたところ…


トロイの木馬 2ファイル
スパイウェア 2ファイル
アドウェア   2ファイル
トラッキングクッキー 87ファイル
と、結構危険な状態でした…


ま、クッキーはそれほどでもないだろうけど…
急いで駆除しました。
ついでに、約一年も使わなかったので、必要なアップデートもありすぎて…
これからはちゃんと使うようにします。
アップデートしないと脆弱性を狙われてしまうからね…
気をつけないと。

---------------------------------------------------------
旅行に行くなら
24時間予約可能なJTB


オプショナルツアーでメジャーな場所もコアな場所も♪

1 comment:

chihiro said...

>beadexplorer
Ja, it's too bad :(
But my laptop is ok now :D