Tuesday, January 22, 2008

Webvam / ウェブカメラ

My company is aiming to get ISO.
Some people were selected as the project members by the my bosses the other day.
And today, they attended the meeting about it all day.
They said, "very sleepy".

I don't know about ISO well, but I hope my company get it.

Today I talked with my German friend by MSN messanger with webcam.
We have not talked a long time.
When I talk with this friend, I wanna go to Germany again and soon....
Today, my friend's sister and niece seemed to come her house.
I know them. So I wanna meet them. Of course, I could meet by webcam,. But I wanna meet offline.

This is my webcam:D






私の会社では現在、ISO取得を目指しています。
この間、何人かの人がそのプロジェクトのメンバーに選出されました。
で、今日、彼らはその会議?講習会?に出席してました。
一日中ですよ。
参加した人達は、「ねむーい」って連発してました。
ISOって私はあまり詳しくないけど、取得できるといいですね。


今日、私はドイツの友達とウェブカメラを使ってメッセンジャーで
チャットしました!
すごく久しぶりでした。
私は、この友達と話すと、すぐにドイツに行きたくなってしまうんですよね。
今日は、彼女の家に、彼女の妹と姪が遊びに来てました。
私はこの友達の家にホームステイしていたので、妹も姪も知っています。
だから彼女達にすごーく会いたいです。
まー、ウェブカム使ってるから、会えたといえば会えたんですけど…
やっぱりリアルで会いたいですね。

そして、こちらが私の使用しているウェブカメラです。



あまり機会に詳しくない私でも簡単に使えてます。

No comments: